Dacă lumea ar fi...eu aş fi...

marți, 28 ianuarie 2014

"Dacă lumea ar fi exact aşa cum pare, ţi-ar plăcea să rămâi aşa cum eşti?"
"Iaute unghiile, de ce mi-or fi crescut ele ca la vii şi nu ca la morţi?"

Dacă lumea ar fi un spital, eu aş fi bolnavul.

"Doctore, simt ceva mortal
Aici, în regiunea fiinţei mele
Mă dor toate organele
Ziua mă doare Soarele
Iar noaptea luna şi stelele.
Mi s-a pus un junghi în norul de pe cer
Pe care până atunci nici nu-l observasem
Şi mă trezesc în fiecare dimineaţă
Cu o senzaţie de iarnă.
Degeaba am luat tot felul de medicamente
Am urât şi am iubit, am învăţat să citesc
Şi chiar am citit nişte cărţi
Am vorbit cu oamenii şi m-am gândit,
Am fost bun şi-am fost frumos...
Toate acestea n-au avut niciun efect, doctore
Şi-am cheltuit pe ele o groază de ani
Cred că m-am îmbolnăvit de moarte
Într-o zi când m-am născut."
(MarinSorescu, Boala )

Dacă lumea ar fi o editură, eu aş fi redactorul
şi-aş publica arta ce vine de la micile genii.

"Lumea se uită foarte ciudat la mine pentru că port ochelari de soare mai tot timpul. Port ochelari de soare când mă spăl pe dinţi, când fac duş, când îmi pieptăn părul! Port ochelari la răsărit şi la apus. Port ochelari în încăpere şi în maxitaxi. Port ochelari seara. Şi am purtat şi ochelari de soare noaptea. Şi o să-i port şi la iarnă şi o să-i port şi în mare. Îi port şi când merg pe stradă pentru că nu mai văd cât de urât se uită oamenii. Lentilele îmi acoperă ochii şi odată cu ei dezgustul şi dezamăgirea."
(Bianca Ojovan)
"Iert totul şi pe toţi, inclusiv pe tine, deşi nu-ţi cunosc crima."
(Bianca Ojovan, citând Paulo Coelho)

"Dacă lumea ar fi... dacă eu aş fi... dar mai bine că eşti."

"Să stăm de vorbă, să vorbim, să spunem cuvinte
lungi, sticloase, ca nişte dălţi ce despart
fluviul rece, în delta fierbinte
ziua de noapte, bazaltul de bazalt.

Ce bine că eşti, ce mirare că sunt!
Două cântece diferite, lovindu-se, amestecându-se,
două culori ce nu s-au văzut niciodată,
una de foarte de jos, întoarsă spre pământ,
una foarte de sus, aproape ruptă
în înfrigurată, neasemuită luptă
a minunii că eşti, a-ntâmplării că sunt."
(Nichita Stănescu, Ce bine că eşti)

"Dacă lumea ar fi plină de intelectuali, eu şi toţi ceilalţi am fi cât mai singuratici"

"Mai bine singuratic şi uitat
Pierdut să te retragi nepăsător,
În ţara asta plină de humor,
Mai bine singuratic şi uitat."
(Bacovia.)

"Dacă lumea ar fi un post de radio, eu aş fi un casetofon."
şi le-aş spune tuturor cât de bogată e Brăila!

"Aş vrea să plâng, dar ochii-mi sunt
ca două pietre obosite
de dor, de soare şi de vânt
aş vrea să plâng, dar lacrimi n-am
aş vrea o clipă să fiu clown
Un clown bătrân şi obosit
Ce râde, plânge, şi iar râde
C-un râs sleit.
Şi-aştept şi eu o oră
două, aştept şi eu să plouă.
să pot fura, ca ultimul golan
O lacrimă de-a ploii de pe geam."
(Nicu Alifantis, Gând)

"singurătatea mea.
Marele meu atu
În faţa lumii în care trăiesc,
viciul meu ascuns adânc,
până în străfundurile fiinţei mele,
mă-ndeamnă să-mi aştept
pacea şi-mpăcarea,
întocmai ca bătrânul grec,
care pe malul mării
îşi privea tăcut corăbiile înecate
de ultimul măcel
al sufletului său"
(Nicu Alifantis, Atu)

Nicu Alifantis,poet, actor, interpret de muzică folk, 31 mai 1954, Brăila

Mihail Sebastian (1907-1945, Brăila), romancier şi dramaturg român. Se naşte ca evreu, urmează facultatea de Drept şi Filozofie la Bucureşti.
Datorită legislaţiei antisemite din 1940 i s-a interzis să lucreze ca jurnalist şi i se retrage licenţa de avocat. Ajunge în închisoare şi scrie un jurnal.
în 1945, la numai câteva luni după ce naziştii sunt alungaţi din România, în sfârşit bucurându-se de libertate, Mihail Sebastian moare lovit de un camion.

"Dacă lumea ar fi o tarabă, eu aş fi cel mai cinstit negustor."

"Doar adevăr eu scriu, precum a mamei
Iubindu-şi fiul, dragostea-mi simt,
Chiar dacă n-are sclipătul aramei
Din sfeşnicele cerului, de-argint...
Să-şi scrie alţii vorbele în vânt,
Eu n-am să laud ce nu vreau să vând..."
(William Shakespeare, Sonetul 21)

"Dacă lumea ar fi doar o biserică, eu aş fi slujitorul."

1.Să aştepţi oricât
2.Să aştepţi orice
3.Să nu-ţi aminteşti, în schimb, orice.
4.Să nu numeri zilele
5.Să nu uiţi că orice aşteptare e provizorie, chiar dacă durează toată viaţa.
6.Nu există pustiu.
7.Nu pune în aceeaşi oală şi rugăciunea şi pe Dumnezeu.
8.Aminteşte-ţi că paradisul, a fost aproape sigur, o grotă.
(Decalogul lui Octavian Paler)

"Dacă lumea ar fi o ţigare, noi am fi fumul"
Ne-am scurge în imensitatea şi nedefinirea spaţiului.

"Cheamă-mă acolo unde clipa ne uită
Uită-mă acolo unde timpul ne iartă
Părăseşte-mă în infernul fluturilor tăi senzuali
O oră sau poate total
Te rog nu mă uita în cădere
Lumea se frânge cântând
Doar noi între două iubiri efemere
Privim asfinţitul curgând."
(Ciprian Buzoianu, Te rog nu mă uita în cădere)

"Dacă lumea ar fi un caiet, eu aş fi cuvântul."

"Când diavolii-i iubesc pe îngeri
Când noaptea şi cu ziua se-ntâlnesc
Atunci la prânz, stele strălucesc
Şi-n tălpi, pe jar, se dau înfrângeri.

Atunci când morţi-or învia
Şi dacă cenuşa va lua foc,
Cei ce-au avut adevărat noroc,
Din lagăre ne vor veghea.

De răul va iubi pe bine
Şi tot binele este rău
Sigur va tâlhări pe tatăl tău
Un om ce-şi apăra pe sine.

Dorinţa de a-i fi doar bine
Şi de-ai cânta fluturi la orgă
E drumul către înrobire
Apoi un pas şi pentru morgă."
(Laura Buzoianu)

Laura Buzoianu: Citiţi! Citiţi afişe, bilete de autobuz, citiţi-l pe Nietzche sau pe Creangă. Citiţi! Doar câteva cărţi te fac deştept, dar ca să le găseşti, trebuie să le citeşti pe toate cele proaste.




~Material alcătuit şi redactat în totalitate de Buzoianu Laura Maria şi Timofte Ana Maria. ~

Eu doar mi-am permis, pentru că am fost citată de ele, să le preiau munca şi să o fac publică pentru simplul fapt că merită. Şi îmi doresc să simţiţi toţi fiorii pe care i-am simţit eu ascultând şi scriind cuvintele lor!

1 comments:

Trimiteți un comentariu